Saturday, December 25

5 tahun

Assalamualaikum..
Mummy syg baby… 5 years of being with u.. ssh sng kta bsama.. awk sntiasa ada ntok sy, awk ttp stia ngn sy wlaopon antara kta ada yg ke3.. awk xslhkan dia atau sy.. awk sntiasa trima sy apa adanya.. baik buruk sy.. klmhn n kkrgn sy.. mga jdoh kta ni kuat n btmbh tguh.. trima kaseh awk, suka duka kta kongsi sama2.. awk xpenah mrh sy, awk sntiasa sbr ngn krenah sy.. sntiasa ngn sy, smnjak zman2 gelap dlu agi.. smpa lenim.. huhu.. antra kta xdop anvrsry cm psgn2 lain.. tp sy ttp ingt 1st tyme kta jmpa.. awk milik sy, hak sy.. smakin hri smakin syg.. ssh nk cri gnti n xkn ada yg leh gnti.. kta xpenah gaduh… gurau2 mnja ada r.. mmg btol org kata, dh lama tu mmg ssh nk lps, nk lupa… makin lma,mkin ssh.. hehe.. Mga2 awk kekal ngn sy slagi awk ada ngn sy.. Sgt2 slesa bsama awk.. sngguh sy takut ntok khlgn awk., jgn tgglkn sy yep.., sy taw awk xkn tgglkn sy cam yg lain2 tuh.. huhuhu.. u wil owez b mine. Since form 3 till now, I do love u Nokia 3220...trima kaseh sgt2… mummy syg baby.. ^^, (agk gedix en3 ini) maaf ye..~~.. xpresikan drimu!~ hrgailah stiap apa yg anda miliki skrg.., if not, ble dh xde ssal pon xguna.. nangis air mta drh merah putih pon xkan dpt ubah ape2..:))

Thursday, December 23

belajar


Assalamualaikum. Thniah buat semua kwn TESL mktb yg sma2 bjaya mnruskn pgjian.
Alhmdulillah, stinggi-tggi syukur ke hdratNya, jgn plk kta alpa,smbong & kufur nikmat ats sgla yg dperolehi.. ssungguhnya nkmat Allah itu amat bsr utk kta htung.. As 4 me, I got wat I gave. Byk agi usaha yg prlu dbuat n dbaiki lam mnruskn pgjian bgelar teacher.. 4 years of dgree, hopfully dpt pglmn yg bguna spjg bljr nnti.. smga anda semua bjya mncpai cta2 yg anda ingnkn.. Congratulations for my classmates.. Till we meet again next year n hope we will remain classmate yea..;) mga dri ni kuat harungi sgla apa yg bkal mnjengah.. prlu amik pgjrn stiap yg dh trjadi.. ssngguhnya Dia Maha Adil.. cik blog lam usaha pnmbah baikan... dh 5 tahun kta bsama... trima kasih awk...:) smula deh sy cter sal 5 thun nie...
~kalau ingin, blajarlah~
Kalau ingin dimaafkan, belajarlah untuk memaafkan.
Kalau ingin dihormati, belajarlah untuk menghormati.
Kalau ingin difahami, belajarlah untuk memahami.
Kalau ingin disedari, belajarlah untuk menyedari.
Kalau ingin disayangi, belajarlah untuk menyayangi.
Kalau ingin dikasihi, belajarlah untuk mengasihi.
Kalau ingin diterima, belajarlah untuk menerima.
Kalau ingin dihargai, belajarlah untuk menghargai.
Kalau ingin disenangi, belajarlah untuk menyenangi.
Bukan orang lain yang perlu berubah mengikut kehendak kita tetapi kitalah yang sebenarnya perlu mengubah diri kita.
Memuaskan hati semua orang itu tidak mudah tetapi berubah untuk memuaskan hati semua orang itu tidak mustahil.
Bak kata pepatah, di mana ada kemahuan di situ pasti ada jalan. InsyaAllah Dia akan permudahkan.

Tuesday, December 21

kasih sayang abah

Lakaran garisan diwajahnya yang timbul setiap kali melonjak kepada usia baru sudah cukup memberi erti kepada kegigihan malah kesungguhannya untuk mendidik anak sendiri.
Tiada yang diimpikan,melainkan melihat anak sendiri berjaya dalam semua prospek mahupun duniawi ataupun akhirat. Kehilangannya,kerukunan institusi keluarga itu mungkin akan sedikit longgar.
Dialah ketua, dialah idola, dialah segala-galanya. Dialah bapa. Bapa yang merupakan peneraju bagi anak-anak mahupun isteri untuk berlindung.
Dia tidak meminta untuk dibalas akan jasanya, dia cuma mahu anak-anaknya menjadi insan yang berguna, yang dapat membanggakannya,yang dapat mengirimkan bacaan doa kepadanya apabila dia tiada nanti, yang sentiasa melakukan kebaikan untuk nusa dan bangsa. Adakah kita seperti yang dia inginkan?
Renungkan sejenak, mengambil semula nostalgia lama, menghirup semula memori dahulu, adakah kita pernah melukakan hati dia? Sering ingkar akan arahannya? Adakah kita tidak berfikir, kesukarannya dulu menjaga kita diwaktu kecil, bersengkang mata bagi memastikan kita nyenyak, mengikat perut demi memastikan kita tidak kelaparan, malah memberikan keselesaan kepada kita dengan memberikan segala-galanya yang kita inginkan. Segantang emas belum tentu dapat menebus semula pengorbanan yang telah dia lakukan. Teramat besar pengorbanannya.
Tiada bapa yang mahu melihat anaknya ketagihan dadah, yang mahu anaknya menjadi penipu, yang mahu anaknya menjadi pengemis. Dia cuma mahu anaknya menjadi seorang yang berguna, yang dapat menimbulkan gelora bangga dan kesyukuran kerana pengorbanannya mendidik kita tidak sia-sia.
Mari kita tepuk dada sejenak, bertanya kepada diri sendiri, apakah usaha yang telah kita lakukan untuk menjadi anak yang dapat membanggakan dia? Adakah kita pernah berusaha sedemikian rupa? Atau kita sekadar berusaha untuk kekasih hati kita yang bila-bila masa akan meninggalkan kita? Fikirkan!
Rata-rata timbul disetiap pelusuk dada-dada akhbar,memaparkan kesalahan sosial golongan kita pada masa kini yang setiap saat ada sahaja timbul isu yang baru.
Isu pembuangan bayi masih belum-belum lagi berhenti, masalah dadah, mencuri, bahkan membunuh ibu bapa sendiri. Inikah diri kita yang boleh dikatakan dapat membanggakannya? Berlinang air matanya apabila melihat anak sendiri terlibat dalam masalah sosial, bergolok gadai mengupah peguam dirinya demi memastikan anak sendiri bebas dari penjara, tetapi setelah bebas, kesalahan yang sama masih dilakukan.
Bagaimana kita hendak membalas jasanya,sedangkan diri sendiri masih di awangan? Permasalahan sosial ini bukan berpunca dari kita semua, tetapi hampir semua, yang dari setiap detik semakin membarah dari hari ke hari.
"Ya Allah jadikan kami ini tergolong dalam anak yang sering mengingati jasa ibu bapa kami,yang sering patuh kepada mereka selagi mereka tidak menyuruh kami melanggar perintah-Mu."

Sunday, December 12

TimE

Assalamualaikum.

sihat kah semuanya? moga dlm lndunganNya sntiasa...
byk sudah yg brlaku, byk juga yg brlalu..
yg dh prgi, jgn dtgisi.. moga masa akan ubati dri..

time will heal everything.. Allah's will..
sama2 kita brubah.. fkirkn msa dpn..
dri & kluarga d smping mggpai cntaNya..

moga kau bhgia, moga kau aman sntosa..
mindset dh tukar, n dri sdri kna sdia utk brubh..
insyaAllah, mga lbh baik.., prbaiki dri..
b matured..:)

last words from me:
biar bsndar hnya pd Tuhan, mrsai cukup hnya dgnNya,Allah sntiasa d dlm jwa.
biar trlihat xpunya apa, ttpi hti kaya dgn rs, rs ksih & cnta Ilahi.,
mnjadi chya pnyejuk jwa... mga trus kuat mghrungi hri2 mndtg..:)

slmt brcuti,jaga dri. jga hti. jga iman yg suci..
ak hmbaMu yg hina,. ampunilah ak..
till then, adios. ~

Saturday, November 13

butuh

salam..

butuh.. sy prlu masa... sy butuh msa... sy prlu kuat..
jgn mdh hlg smgt,.. krn apa yg Dia uji itu sswai dgn kmmpuan hmbaNya,,..

hlalkn sgla apa yg dh dbri, krg lebih, rse hti, kcik hti..
bon voyage all..
mgkin akn dtg, kta akn ktemu lagi..

who noes...
sepi...~

Thursday, November 11

Lepas...

"Maka sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan,
sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan"

Surah asy-syarh(5-6)

Assalamualaikum,sumer...:)
how r u? hop everything is ok yea...

Alhamdulillah, bersyukur sy exm fnal dh lps sy duduki...
overall, okeh asenya... buat sbaik mgkin.. apa yg ada lam kpala, itulh yg dzahirkn ngn tulisan...
xmoh pk2 dh.. biarkn lps begitu shja...

nk mlepaskn? dlepaskn? mlepasi, dlepasi...wah2
bkn sng nk sng dikk ooii...huhu...
nk lupa? main ati n prasaan ni ssh gk..
jd, IKHLASKN hti anda utk mlpskn 'dia' cik awin...:)

mga ditetapkn ati, dbri kkuatn fzikal mntal..
sy prlukn masa! sgt2.. utk pulih kmbali...
hti sgt2 kacau,.. jwa kcau? haha... xkan smpai ke situ..

anda sudah mningkat dwasa, anda blh pk sdri..
mana baik mana buruk.. 
life is about choosing, 2 be bad or vice vrsa..
so, jz choose! huhu...
xsmstinya pe yg kte nk tu baik utk kte..
wil kip dat in my mind...

I'm not the best servant of the Almighty God,
I'm not the best daughter,
I'm not the best friend,
I'm not the best leader,
I'm not the best follower,
but I will try to improve myself....
To conclude... back 2 origin,..
Allah sentiasa ada tidak mengira waktu, ruang & ketika. Tidak kira samada kita susah atau senang. Dia sentiasa ada utk kita, cuma kita yg sering saja melupainya. Kufur. Ego. Sombong. Takbur. Riak. Alpa. Leka. Lupa. Kita yg sering mengabaikannya.
Kitalah hamba yang hina.

Memungkiri janji & mengkhianati.

Sedangkan tanpa Dia.

Kita binasa.

Dia yg memulakan.

Dia yg mengakhirkan.

Kun Fayakun...

stakat ni shja.. 
TRIMA KASIH SEMUA!~~
salam..



Sunday, November 7

kembaLi

Assalamualaikum.. kwn2..:)

cmat pg! gud moning...!
sehat yep sumer... mga sntiasa lam kbrkatanNya..
~ mau kmbali...

sy sgt mrndui mreka2.............(t:t) xbdaya agi rsanya hti ni...
mga cpt2 blalu... exm ES LUSA n SS TULAT,,..

truskan pjuangnmu win... then kte kmbali pulang,,..
ke pgkuan yg TERSAYANG! keep counting,,.....

~dear, wait 4 me,....
currently missing TERENGGANU n terengganunian..
jom2 bace2...tatitu...;) I DO MISS YOU...

Wednesday, November 3

apakah?

Assalamualaikum...awk2...
hehe... sume msti lam mood exm yek?
fnal exm...chaiyok2..,ol da best kwn2!
  as 4 me, dh lps 2 paper.. LDS & LDV..


2 paper 2 go.. ES & SS..
sbjek tough2 sumer nie.. arp2 leh jwp nnti..
2 paper yg brlalu itu apakh? gimanakah? huhu
ade yg knpius., ade yg k.o,. ade yg o.k..
dh jwp kan, bserah pdNya... doa byk2..

mga2 examiner2 tuh pmurh sumer.. hehee..
utk 2 paper agi, moga2 dbrikn ktngn, dbukakan hti utk jwp sbaik mgkin..

4 dat sumbody, thnx a lot yea..
kte xkn jd msuh.. kte prnh knl..
sematkn sglanya jauh d lubuk ati..
awk nk buang sy pon xper., utk kbaikn awk jgk kan..
t'serah...:) sy trima apa adanya.., arp awk bhgia n skses..

i am human, i am not prfect., so do u..
jd, sma2 kte pbaiki dri..
sgt rndu!~ nk blk...
xpe2, pas exm nie sy balik yer...
stakat ni dlu..

do ur best people..!
i heart u lah..
bak kata papa ros, as long as u pass dis course is ok..
means? hehe, lulus foundation der.. mmg pmbkr smgt r..
but, tetap berikn yg trbaik..
tatitu.. salam..:)
utk tatapan sumer:


Sometimes, we just need to give ourselves a chance.
A chance to live.
A chance to return to who we truly are.
A chance to return to fitrah...
We continue to move on because we have that hope...
The hope that He promised us.
Even though we always forget him,
Even though He isn't the one we put first on the list,
that hope is always there whenever we seek it.

ALWAYS REMEMBER HIM!









Thursday, October 28

hurt...(t:t)

salam... sangat sakit..
sakit apakh? huhu.. tggl kngn smua... tggl memori sumer...

trima kasih dh sdrkn sy... trima kasih yer..

gmbar hiasan smata-mata*
sy hrgai.. hard tyme..;( nid tyme...

MUST B STRONG!
Dia ada utk sy...
ak punya Dia...

trluka.. mmg skt....
sekian..~ doakn utk sy..

Tuesday, October 26

sHaring


assalamualaikum..:)
salam sjhtera smua...

mau dshare apa ya? hehe...
xder pe2 pom,.. jz tringin nk updte blog...

share pglmn g kem kat bgan lalang aritu..
sronok, njoy dpt pglmn n pngjrn bru..
ltih tu mmg ade... overall, sume okeh.!

leh knl ngn junior2 tesl mktb ni yer..
byk org, byklh rgamnya.. xperlh...
yg buruk tu kte jdkan smpadan.. jgn diikut..

yg baik, jdkan tauladan.. prbaiki dri..
sume xprfect.. kte kan hmba Dia..
jgn prnh lupa tuh.. kpd Dia juga kta kmbali..
scantik mana, skaya mana pon kter.. dunia aja smua ini bah! ;)

buang yg kruh, amik yg jrnih..
cm sng., cubalah.. xslh lau kte cuba..
need tyme.. itz true...

pe2pom, mkaceh sumer.. syg ppismp 3.10..
sntiasa ada lam lubuk hti ni smpai ble2..
wat yg tbaik yep..

nk exm dh mggu dpn..
FINAL EXAM!! doakn sy n rkan2 neh..
maafkn slh slp, ttur kata yg xmnyenangkn ati..
pbuatn mlmpau2.. maaf sgt2..

stakat ni je dlu..
tke care olz!
salam..
lotz of luvvv...:)
slmt bjuang~

p/s: GOMO KLATE GOMO! ;)




Monday, October 18

tErdEkat



Assalamualaikum... how r u? hehe.. sihatkh sumer? klu xsehat, cpt2 mkn ubt,,, jgn jd cm sy... huhu...
terdekat?? apekah?? hehehe
schedule sy bebenonye,,..xdop hk special pom... mau fnal exm sudaa...~ huuu... cmaner yer? insyaAllah.. akn dbuat sbaik mgkin... dh de tnda2 ksdrn awl, ntok stdy... rvise mne yg prlu.. since sem1 dlu2 pnya...
sy de 4 paper sumer...
dgn izinNya, 1.11.10-LDS 2.11.10-LDV 9.11.10-ES 10.11.10-SS.. smga dpmudhkn sglanya ya Allah... ari rbu ni..aka 20.10.10.. sy nk g bagan lalang.. slgor drul ehsan... 3days 2 nytez.. ni ntok rekreasi,gerko sem nie.. huhu... smga sume slmt... arp x smput cm g gnung nuang ritu,,
doakn sy yep awk2.. smga dbrikn kshtn,kkuatn... huhu..
dtenangkn ati jwp fnal exm nnti.. insyaAllah thn dpn naek dgree, then kawen yer,.. haha..;)
lpskn sume yg lps tuh.. biakn sume trsemat jd mmori lam wrna wrni khdupn.. xde duka, xde suka, bknnya ceritera chenta namanya,.. haha.. mlalut suda.. gtg..
jga dri yep..
ps. sy prlu cri kkuatn..;) must b strong.. diz is life.. xyah nk arp lbh2.. tqvm.. papai., syg awk kemah keming..!sekian,, salam~

Friday, October 8

al-kisah...


Assalamualaikum.wbt.
Smga kta smua sntiasa dlndungiNya...:)
al-kisah apakh ini? huhu


sngguh, sy xthu nk kata apa.. tp, ak usaha utk m'critakannya... alhamdulillah... sgla kkp dh b'lalu... yg m'dtg kta xthu... hehe..

final exm dis november..! tup2..,dh akhr thn yer kte.. fnal exm sy amt m'cbr.. dgn dkumpulkn 3semester pmbljrn, bkal diuji dgn 1 peperiksaan...

smga dkuatkn smgt & htiku... smga sgala ilmu yg ada ini dbrkatiMu ya Rabb...
mga dpmudhkn sgla urusan hmbaMu ini ya Allah..

rindu!~
huhu.. rndu kat org2 yg dsygi,,,.. nnti sy balik yer.. nntikn kpulangan sy...

p/s: kte xthu pe yg akn tjdi pd msa akn dtg... blh jd kte syg org tu, akn dtg, kte leh xsyg dh... or in other words, bnci, xsuka dsb...
so, pe2pom yg tjdi, igt prncgn Allah itu lbh baik & stiap yg Dia kurniakn itu m'bri mnfaat kpd kta smua...syg sumer.. till we meet again! insyaAllah... jg dri,:) papai.. salam..

Sunday, September 26

xtahu


Assalamualaikum... ~sngguh.., sy xtahu... sngguh sy xreti nk ugkapkn mcmana... biarkn b'lalu... jauh d sdut hti... msih b'hrp sesuatu.. ssuatu? sy pun xtahu... mga dbri kekuatn mghdpi hri2 yg mndtg.. ~sngguh sy xkuat... sngguh sy lmah... huuu.. sdih, air mata... dh2.. life must go on.. byk ag nk kna harungi.. syg awk sntiasa...Dia ttp ada utk sy & awk... ~fnal exm.. asgments... prjek... mga sume ni cpt2 blalu.. mga sume2 ni dpt ku lalui... rdha htiku dgn ktntuanMu,,.. xmoh pk sgt dh... jgn dpk sgt... jz follow da flow...sekian..

"perpisahan bukan bermakna berakhirnya sebuah hubungan, ia adalah permulaan dalam kehidupan, agar masing-masing saling merindui"


Biar hujan di dalam hati, pasti ada pelangi yang menanti. InsyaAllah. "


Kau yang menciptakan cinta
Dan Kau jua yang menghampar bahagia
Di ribaan-Mu terhimpun harapan
Impian tulus setiap insan...


Kau yang mengutuskan duka
Dan Engkaulah yang mengirimkan hampa
Namun pada-Mu jua diadukan
Merebahkan keresahan dan tangisan...